domenica 29 settembre 2013

Kuchnia włoska jest najlepsza na świecie.

Włosi kochają swój kraj. Język, architekturę, styl, modę. No ogólnie wszystko i bez wyjątku. 
Ale tym co tkwi w ich sercach najgłębiej  jest oczywiście KUCHNIA.
Według typowego Włocha, kuchnia włoska jest najlepsza na świecie.
I to się chwali.
Stare przysłowie: "cudze chwalicie, swego nie znacie" nie ma tu absolutnie żadnego zastosowania.
Włosi swoje chwalą, cudzego nie znają i poznać nie chcą.

Jeśli zdarzy się, że Włoch zdecyduje się na wyjazd do innego kraju, możecie byc pewni, że jednym z pierwszych poczynań na obcej ziemi, będzie poszukiwanie włoskiej restauracji. Mhm... Eksperymenty kulinarne są dla Włocha zbyt ryzykowne i oczywiście zbyteczne. Przecież kuchnia włoska jest najlepsza na świecie:)

No i na koniec historia prawdziwa. 
Dwa lata temu wybrałam się z moich narzeczonym (IT) do Paryża. 
Podróż bardzo romantyczna, dwa tygodnie przed Świętami Bożego Narodzenia. Paryż zasypany śniegiem,
rozświetlony milionem choinkowych światełek i osławione Pola Elizejskie pełne butików , 
barów i francuskich restauracji. 
Na obcej ziemi wylądowaliśmy wieczorową porą. Zostawiliśmy bagaże w hotelu i nie tracąc czasu udaliśmy się do centrum. Jako, że pora była typowo kolacyjna, to zaczęliśmy rozglądać się za jakąś sympatyczną restauracją. Na Polach Elizejskich jest mnóstwo lokali gastronomicznych, które oferują specjalności kuchni francuskiej. Mojemu narzeczonemu żadna nie przypadła jednak do gustu. Zatrzymywaliśmy się chyba 100 razy, ale zawsze było coś nie tak. 
Minęło dość sporo czasu i zaczęłam się już troszkę niecierpliwić.
I nagle mój narzeczony wykrzykął : JEST! W KOŃCU!!! - wskazując na ledwo widoczny szyld w bocznej uliczce: TIPICO RISTORANTE ITALIANO.
W jego oczach pojawił się błysk zadowolenia, chwycił mnie za rękę i praktycznie wciągnął do wnętrza znaleziska.
No i dalej było już typowo. Powitanie z właścicielem, Włosi przy każdym stoliku i oczywiście typowe włoskie jedzonko. Jak zwykle pyszne i wyborne. 
Ale czy po to przebyłam tyle kilometrów, aby teraz delektować się smakami, które mam na co dzień w domu???:))) 
Wygląda na to, że tak. 
Kuchnia włoska jest przecież najlepsza na świecie:)



Nessun commento:

Posta un commento